1.
Použití počítače jako kompenzační pomůcky

Při použití počítače jako kompenzační pomůcky:

  • počítač je umístěn tak, aby ostatní žáci nemohli číst z monitoru;
  • ostatní žáci nesmí být rušeni (např. hlasový výstup veden do sluchátek);
  • počítač je vybaven prostředím pro zápis, v němž je žák zvyklý ve škole pracovat (Open Office, MS Office atd.);
  • při zkoušce z cizího jazyka je nastavena a označena klávesnice pro korektní zápis v daném jazyce;
  • počítač je zajištěn z hlediska bezpečné realizace maturitní zkoušky — tzn. že je:
  • zablokováno předvídání a nabízení textu, automatická kontrola textu (pravopis, dělení slov atd.);
  • zamezen přístup k interním knihovnám (např. k Tezauru) a aplikacím (kalkulačce, tabulkovému procesoru) nebo ke grafickým balíčkům, pokud není v podmínkách zkoušky stanoveno jinak;
  • zamezen přístup na internet, intranet nebo dalším komunikačním prostředkům;
  • zamezen přístup k datům uloženým v počítači;
  • z počítače lze vytisknout práci žáka přímo v dané učebně (pokud není počítač žáka propojen s tiskárnou v učebně, přenese práci žáka na flash disku do počítače, který je na tiskárnu napojen).
  • Pokud škola nedisponuje braillskou tiskárnou, pracovní verze práce žáka se netiskne. Tiskne se až finální verze, kterou si žák předtím zkontroloval prostřednictvím hlasového nebo hmatového výstupu (případně prostřednictvím asistenta-zapisovatele).